Inbjudan

Vi fyller 15 år! Vi satsar hårdare än någonsin. Välkommen till Tjejcup.se 2021!

Vi har flera år haft fler än 100 lag och det var fulltecknat i flera klasser tidigt så var ute i god tid med er anmälan. Vi gjorde återigen succé med inslag som pris till matchens lirare i alla matcher och som första tjejcup i landet direktsände vi slutspelet via webb-tv redan 2010! I 2021 års cup tar vi nästa steg!
Vi avser genomföra tjejcupen 2021 vecka 12, 14 och 15 med reservveckor 41, 42 och 43.
Vi avvaktar med att öppna anmälan till cupen med anledning av utvecklingen av smittspridningen i samhället.
För 13-15-årsklasserna är allt som tidigare. För 7-12-årsklasserna blir det precis som förra året lite nyheter. Svenska Fotbollförbundet, SvFF, beslutade 2017 att cupsegrare får utses i ungdomsfotbollen upp till och med 12 års ålder. Vi respekterar detta beslut. Vi kommer att dela ut lite nya priser i 7-12-årsklasserna. Någon cupsegrare kommer inte att utses.

IFK Karlshamn har härmed nöjet att bjuda in dig och din förening till Sparbanken i Karlshamn tjejcup.

Cupen spelas utomhus på konstgräs och naturgräs och är uppdelad i åtta åldersklasser:

Födda 2006/2007 el senare: lördag 27 mars. 9-manna på konstgräs och naturgräs utomhus. Planen är 72×42 m.
Födda 2008 el senare: lördag 10 april . 9-manna på konstgräs och naturgräs utomhus. Planen är 72×42 m.
Födda 2009 el senare: söndag 28 mars. 7-manna på konstgräs och naturgräs utomhus. Planen är 56×42 m.
Födda 2010 el senare: söndag 11 april. 7-manna på konstgräs och naturgräs utomhus. Planen är 56×42 m.
Födda 2011 el senare: lördag 17 april. 7-manna på konstgräs och naturgräs utomhus. Planen är 56×42 m.
Födda 2012 el senare: söndag 18 april. 5-manna på konstgräs utomhus. Planen är 42×20 m.
Födda 2013 el senare: söndag 18 april. 5-manna på konstgräs utomhus. Planen är 42×20 m.
Födda 2014/2015 el senare: söndag 18 april. FAVORIT I REPRIS!! 3 mot 3 på konstgräs utomhus. Planerna är 15×10 m med nätsarg. Så spelar vi 3 mot 3 SvFF – 2017 ver 7

9-manna, 7-manna resp 5-mannaregler enligt Svenska Fotbollförbundet. Nyhet! 3 mot 3 i yngsta klassen födda 2014/15. Läs mer här: Så spelar vi 3 mot 3 SvFF – 2017 ver 7

I F2006/F2007 och F2008 (13-15 år) gör lagen upp i gruppspel och ett slutspel med semifinaler samt slutligen final. Trepoängssystem tillämpas. Vid lika poäng räknas 1) Målskillnad. 2) Gjorda mål. 3) Inbördes möte. Skulle det fortfarande vara lika, tillämpas lottning med lagkaptenerna närvarande i sekretariatet.
Vid oavgjort i slutspelsmatch stoppas spelet efter ordinarie speltid, förlängning med s k ”sudden death” ska spelas omgående och antalet utespelare reduceras till sju mot sju. Efter två minuter reduceras antalet spelare till fem mot fem. Efter ytterligare två minuter reduceras antalet spelare till tre mot tre och spelet pågår därefter till ett mål görs av endera laget.

I 7-mannaklasserna eftersträvar vi mycket spel för de deltagande lagen och garanterar minst fyra matcher per lag, men strävar efter fler. Vi tillämpar en lottning som gör att deltagande lag, i så hög grad som möjligt; ställs mot motstånd som de normalt ej möter i ordinarie seriespel.

Blekinge FF:s regler för åldersdispenser tillämpas som grundregel. Det betyder att vi 2021 tillåter max två överåriga spelare som är ett år äldre än den åldersklass laget deltar i. Lag med särskilda förutsättningar kan ansöka om dispans för sitt deltagande.

9-manna spelas med 11-manna mål, 7-manna spelas med 7-manna mål och 5-manna med 5-manna mål.
Nyhet! 3 mot 3 i yngsta klassen födda 2014/2015. Målen är 1,5×1 m.

Vi räknar med att spela matcherna mellan kl 08.00 och 17.00, matchtiden är 1×18 minuter eller längre i mån av tid i spelschemat. För 3 mot 3 rekommenderar SvFF att matchtiden fördelas på 4×3 min.

Totalt blir det garanterat minst 4 matcher för varje lag.

F2006/F2007-F2008: Medaljer till alla semifinallagen. Segerbuckla till segrande lag. Överraskande extrapriser för speciella händelser och extra sportsliga insatser.
F2009-F2013/F2014: Medalj till samtliga spelare. Överraskande extrapriser för speciella händelser och extra sportsliga insatser.

På arenan finns matsal för spelare och ledare där alla deltagande äter varm mat. Notera: Varm tillagad lunch eftersträvas men anpassning kan komma att ske med anledning av säkerhetsskäl.

Det finns kiosk på arenan och tillgång till pausutrymme om vädret skulle bli dåligt.

Välkommen att anmäla din förening och anmäl gärna i flera klasser!

Anmälningsavgift är 900 kr/lag för F2006/F2007-F2011 och 700 kr/lag för F2012-F2014/F2015. OBS! För F2014/F2015 omfattar anmälningsavgiften upp till max 6 st spelare och 1-2 ledare inkl lunch.

Dessutom en obligatorisk deltagaravgift enligt paket A eller B.
Paket A:
160 kr/deltagare där varm lunch + en fin Cup-T-shirt ingår.
Paket B: 75 kr/deltagare där lunch ingår.
Ledare betalar 75 kr/lunch.
Inom laget kan tjejerna välja fritt mellan paket A och B.
OBS! I 3 mot 3 ingår lunch för max 6 st spelare och 1-2 ledare i anmälningsavgiften.

Sista anmälningsdag för lag är fredag 5 mars 2021.
Anmälningsavgiften sätts in på bankgiro 697-1261. Vid betalning ange förening, lagnamn och klass. Anmälan är inte giltig förrän anmälningsavgiften är inbetald.

Deltagaravgifterna med 75 eller 160 kr/tjej betalas med Swish eller med kort lagvis av ledaren vid ankomst till cupen på speldag.

Sparbanken i Karlshamns tjejcup 2021 kommer anpassas efter de riktlinjer och regler som gäller till följd av Coronapandemin! Vi kommer löpande uppdatera information till anmälda lag om vad som gäller. Skulle vi, p.g.a. begränsningsregler, tvingas köra cupen med färre lag än vad vi tänkt oss, så kommer lag beredas plats i den ordning man anmält sig. De som anmäler tidigast är alltså prioriterade om vi tvingas minska antalet lag i varje klass.

Anmälan är giltig när avgift är betald. Vid avanmälan av anmält lag senare än 14 dagar före speldatum återbetalar vi inte anmälningsavgiften. Vid avanmälan tidigare än 14 dagar före speldatum, alternativt att coronapandemin utvecklas så att vi blir förbjudna att genomföra cupen så kommer anmälningsavgiften i sin helhet att återbetalas.

För anmälan klicka här eller kontakta någon av nedanstående ansvariga för Cupen:
Jim Thulin 0733-73 88 12, jim.thulin@gmail.com

P-O Johansson 070-379 76 42, per-ola.johansson@mil.se

PS. Fråga oss gärna om övernattning! OBS! Först till kvarn!