Information

Vägbeskrivning
Plats, Österslättskolan i Karlshamn, se vägbeskrivning på www.hitta.se.

Tider och omklädningsrum
Tider skickas ut i god tid före cupen. Omklädningsrum på Österslättskolan.

Utrustning
Vanliga fotbollsskor eller grusskor rekommenderas på konstgräset.

Regler
9-manna, 7-manna resp 5-mannaregler enligt Svenska Fotbollförbundet. Nyhet! 3 mot 3 i yngsta klassen födda 2014/15. Läs mer här: Så spelar vi 3 mot 3 SvFF – 2017 ver 7

I F2006/F2007 och F2008 (13-15 år) gör lagen upp i gruppspel och ett slutspel med semifinaler samt slutligen final. Trepoängssystem tillämpas.  Vid lika poäng räknas 1) Målskillnad. 2) Gjorda mål. 3) Inbördes möte. Skulle det fortfarande vara lika, tillämpas lottning med lagkaptenerna närvarande i sekretariatet.
Vid oavgjort i slutspelsmatch stoppas spelet efter ordinarie speltid, förlängning med s k ”sudden death” ska spelas omgående och antalet utespelare reduceras till sju mot sju. Efter två minuter reduceras antalet spelare till fem mot fem. Efter ytterligare två minuter reduceras antalet spelare till tre mot tre och spelet pågår därefter till ett mål görs av endera laget.

I 7 manna klasserna eftersträvar vi mycket spel för de deltagande lagen och garanterar minst fyra matcher per lag, men strävar efter fler. Vi tillämpar en lottning som gör att deltagande lag, i så hög grad som möjligt; ställs mot motstånd som de normalt ej möter i ordinarie seriespel.

Blekinge FF:s regler för åldersdispenser tillämpas som grundregel. Det betyder att vi 2021 tillåter max två överåriga spelare som är ett år äldre än den åldersklass laget deltar i. Lag med särskilda förutsättningar kan ansöka om dispans för sitt deltagande.

9-manna spelas med 11-manna mål, 7-manna spelas med 7-manna mål och 5-manna med 5-manna mål.
Nyhet! 3 mot 3 i yngsta klassen födda 2014/2015. Målen är 1,5×1 m.

Priser
F2006/F2007-F2008: Medaljer till alla semifinallagen. Segerbuckla till segrande lag.
F2009-F2014/F2015: Medalj till samtliga spelare. Överraskande extrapriser för speciella händelser och extra sportsliga insatser.

Mat och t-shirt
Deltagaravgiften på antingen
Paket A:160 kr/deltagande tjej är obligatorisk och inkluderar lunch och t-shirt.
Paket B: 75 kr/deltagande tjej inkluderar lunch.
Lunchen består av varm tillagad mat samt sallad och dryck. Varm tillagad lunch eftersträvas men anpassning kan komma att ske med anledning av säkerhetsskäl. För ledare är priset 75 kr/portion.

Nyhet! I yngsta klassen (födda 2014/2015) spelas 3 mot 3 och där ingår lunch för max 6 st spelare och 1-2 ledare i anmälningsavgiften.

Denna kostnad betalas gemensamt tillsammans med deltagaravgifterna av ledare i samband med ankomst till cupen. Vi tar kort. Det går också bra att betala via Swish.
Före fredag den 5/3 2021 anges om glutenfri kost önskas.
Före fredag den 5/3 2021 skall även storlekar på beställda t-shirts anmälas. 

Små avvikelser kan hanteras vid ankomst till cupen på speldagen.

Kiosk med hamburgare, grillkorv och övriga kioskvaror finns tillgängligt under cupen.

Mer info:
Jim Thulin 0733-73 88 12, jim.thulin@gmail.com

P-O Johansson 070-379 76 42, per-ola.johansson@mil.se

Kommentarer inaktiverade.